Om bebis, barnmorskebesök och lite till...

I morse sa jag till Isak, bara så där, att det var sista dagen i september.
Då sken han upp och utbrast: Då kanske, kanske, när jag kommer hem från skolan i morgon har min lillasyster kommit!? ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!
Nja...sade hans ömma moder (!). Det där vet man inte...men räkna INTE med det!

Barnmorskebesök.
Blev inte som jag tänkt mig, men ändå okej.
Det blidde ingen undersökning.
"Inte pilla, inte rota...
Kan ändå inget göra åt.
Du får ändå inget besked om när fölossning kan tänkas komma."
Ja...lite så...
Penicillin fick jag.
Äta i 10 dagar.
Om det hjälper, vilket det gjort under föregående behandlingar, så är jag hjälpt 10 dagar iaf.
Då kan jag kanske stå ut med ont i de 10 (?) resterande dagarna!?

Efter en tur på stan blev det en höstjacka till mig, vinterstövlar till Isak och sötaste stickade tröjan till lillan.
När jag kom hem stod ett paket utanför dörren.
Min svarta bärsjal!!!
Vilken dag...

I eftermiddag dricker vi varm choklad och myser i soffan!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0