22 dagar kvar...

Fortfarande mkt ont!
Igår kom det igång tidigare på e.m vilket fick mig att i raseri ringa min bm på mvc för råd.
Mycket klokare blev jag inte.

Enligt henne så är det ju ingenting, samtidigt som hon sa att det mkt väl kan komma igång nu när som helst.
Enligt henne var det ingen fara, samtidigt som hon rådde mig att söka till förlossningen/bb.
Enligt henne skulle jag bara döva smärtan samtidigt som hon satte upp mig på läkartid på fredag.

Jag fattar ingenting!
Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att få reda på sitt eget välbefinnande, likväl som jag kunde fått om jag hade haft ont i benet!?
Jag vill veta om det händer ngt.
Om jag har ont i onödan.
För, ja, - då kan jag tänka mig att ta en massa medicin!
Men annars känns det okej.
Om jag verkligen mognar och börjar öppna mig.

Men så lång tid tar det inte enl. min bm.
?
När jag väntade Isak var jag öppen 3 cm i nästan 1 v. och hade pinvärkar som nu.
Vad är det som säger att det inte är så nu bara att jag kanske får gå med det 2 v. istället???
Finns ju massor av folk som har en lång latensfas, men enl. henne sker allt inom 1 dygn...

Nåja, hon erbjöd sig faktiskt självmant att undersöka mig för att kolla.
Det värsta är bara att jag inte litar riktigt på henne.
Som när jag sökt akut och dr som jobbat på bb i 40 år sa till mig att lillans huvud var väl nerträngt och ruckbart.
På kvällen...
På morgon efter hade jag bm-besök och då låg lillan högt med rörligt huvud...
Yeah right!!!

Igår kom vi iaf iväg en sväng till soptippen.
sen började det regna och jag fick superont, så vi har en sväng till kvar.
Kanske i morgon!?

Isak hade sin första hemmadag igår och han riktigt mös...
Tillbaka till rutinerna med Bolibompa och Sjukhuset, innan godnattsaga och säng.
Han hittade ett alldeles speciellt sätt att ligga i soffan på också...
Bifogar lite "hemma-foton" så kan ni se själv...

Dagens aktivitet är bm-besök 9.40 och därefter fikar jag med Jenny och tar en tur på stan!


   

                                      

                                      

                                                                                                                                                                         

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0