Söndag...

Vanlig tråk-söndag...
Regning...
Söndagen innan beräknad förlossnings-dag nr 2.
Den enligt ultraljud.
Tänk, att den dagen är i morgon...
Aldrig trodde jag att jag skulle sitta här med mage...
Då...Än!!!

Vaknade i lagom tid, bara för att inse att det var klock-ömställardag.
Så, klockan är visst bara strax efter 8.
Det tyckte blivande pappan var bra.
Somnade genast om...

Inatt har jag drömt om LIlla hela natten!
Hon var så söt.
Med pussmun.
Hon var så liten.
Hon badade i vattenpölar.
Sittande.
Under vattnet, sköt vi henne fram och tillbaka.
I vattenpölar.
Och hon stängde munnen som bebisar på babysim gör.
Märklig, men söt dröm!
Jag körde dessutom omkring med henne i en gammal retro-sulky.
Och hon hade stickade kläder...(!)

Igår var vi på kalas!
Erik var ju lite osäker på om vi skulle våga oss dit, men jag sa att vi kan ju inte bara sitta hemma och vänta.
Vänta på något som inte händer...
Jättetrevligt kalas.
Med trevligt folk och trevlig mat!
Åh, vad gott det var!
Och jag bar 6 v. gammal Nathan mest hela tiden.
Och luktade och gosade.
Har läst att det kan sätta igång en förlossning, så jag bokade honom för kvällen.
Så, nu är jag så oxytocin-laddad man kan vara!

Jag kom i smink och håret var helt okej.
Kläder fick bli de gamla vanliga.
En svart klänning som funkar.
Satte på mig örhängen och ett nitbälte på höfterna (!?)...
Tryckte ner mig i de enda möjlig fin-skorna.
Och hade som sagt väldigt trevligt!



Idag ska vi nog fixa lite här hemma.
Behövs som vanligt städas.
Vi har ingen mat, så det blir att åka iväg och handla också.
Både frukost och annat.
Och i eftermiddag står badning av hund på schemat!
I kväll kommer Isak hem...om inget oväntat händer...
Och vad det oväntade skulle kunna vara...det har ni väl alla koll på vid det här laget!

Och så...var ännu en bebis-lös helg till ända...Hoppas det inte blir fler.


Kommentarer
Postat av: pluttsan

trista kom dagen efter jag hade varit på kalas , så hoppas de e samma för dig, pöös

2008-10-26 @ 09:51:19
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: malinsmix

Det stämmer bilden är tagen från ett annat fik!:)

2008-10-26 @ 10:40:29
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0