Jag fattar ingenting!

Det är helt sjukt...
Snart har jag avklarat 95 % av graviditeten!
NITTIOFEM PROCENT!!!
Det är nästan hundra...
och det kan vara dags i natt eller om 2 veckor...

Jag vet inte hur jag känner...
Om jag är lugn eller helt hispig!?
Om jag är redo eller inte alls???
Jag fattar ingenting...

Är detta snart slut???
Det började ju nyss...
Nyss...när mina svärföräldrar var här och jag smög med testet.
Testet som var positivt...

Nyss, när vi var på ultraljud och fick reda på att det var en flicka.
Som jag önskat sååå...

Är det sant???
Är det alldeles på riktigt???
Att vi snart ska ha en bebis!?
Här???
Hos oss???
Som är bara våran???
Som vi får pussa på och lukta på hur mkt som helst???

Jag sitter här...alldeles tårögd...och fattar ingenting!!!
Men...en sak vet jag  - jag är så himla förväntansfull! 

                                         

Är det sant att jag håller ett barn i min famn
och ser mig själv i dess blick,
att fjärdarna gnistra och jorden är varm
och himmelen utan en prick?
Vad är det för tid, vad är det för år,
vem är jag, vad bär jag för namn?
Du skrattande knyte med solblekt hår,
hur fick jag dig i min famn?

Jag lever, jag lever! På jorden jag står.
Var har jag varit förut?
Jag väntade visst miljoner år
på denna enda minut.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0