Barnmorske-besök och bb-besök...

så kom då äntligen dagen.
träffade bm kl 10 som planerat.
berättade rakt ut att allt var skit och ett rent helvete.
hon lyssnade...
tyckte...
sen skulle jag väga mig (24 kg. +)och lämna lite kiss.
då pratade hon med erik när jag inte var där.
enligt honom hade hon frågat hur det var hemma, om jag var mkt ledsen och så, vilket han ju bekräftade...*klapp på huvudet till honom*
hon kollademitt blodtryck som hade skjutit i höjden lite.
hade även protein i urinen (0,3...)...
dessutom är jag ju så svullen om benen nu att jag inte kan ha normala skor alls.
knappt heller strumpor eller byxor...
inte bra, tyckte hon.

Lilla hade fina hjärtljud, som vanligt.
huvudet var lite, lite ruckbart - förbättring!:)
magen hade vuxit med 2 cm - nu 36 i sf-mått.
bm klämde och kände och tyckte allt det var en stor Lilla där inne!
lätt över 4 kg...

så...
till det jobbiga igen...
hon sa att hon tyckte jag skulle upp på bb på kontroll.
dels för mitt blodtryck och mitt protein och min svullnad,
men främst för mitt dåliga mående och mina hemska pinvärkar.
så...hon ringde och pratade med jour-dr och upp skulle vi.
innan jag gick gav hon mig motvilligt en ny tid.
hon trodde faktiskt inte det skulle behövas.
lite förvånande med tanke på hur negativ hon brukar vara.
hon ville också få mig att tro att jag kanske hade förhöjt blodtryck för att fölossningen stundade.
jo, tjena! det trodde jag sist jag var på bb för koll och det var snäppet förhöjt också.
inget har ju hänt sedan dess.

väl på bb fick jag ligga kopplad till ctg´n i sammanlagt över 1,5 timme innan dr godkände kurvan...
fick kissa där och proteinet var detsamma.
blodtrycket där, i riktigt vilotryck, var ngt lägre än innan.

hade sd som mätte över 100 på ctg´n.
bm som kopplade bort den sa: ja...du har ju sammandragningar...
nej!!! skojar du...:S

vi fick käka där och vi bestämde att det inte var nåt vidare värt för erik att ta sig till jobbet. vi väntade i flera timmar på dr.
när han till slut kom så sa han inget som ingen annan sagt.
helst inga läkemedel som kan maskera en annalkande förlossning.
det vill inte jag heller.
bm hade tyckt att jag skulle ha kanske bricanyl...(!)
jag sa att fick jag inte det för min hotande förtidsbörd i v 26 så ska jag inte ta det nu heller.
det tyckte absolult inte herr dr heller.
igångsättning var det inte tal om.
ingen ville heller undersöka mig och se om jag var öppen.
antar att det är för att jag haft blödning och att slemproppen är borta.
onödigt att rota i onödan kanske?!
dr trodde väl att det inte var så lång tid kvar och om blodtrycket ligger kvar förhöjt eller det höjs mer eller att ngt annat symtom på havandeskapsförgiftn. verkar föreligga så är det inget snack sa han - då sätter dom igång mig.
men inte i dagsläget.
jag skulle ringa bm på måndag och jag skulle ha kvar tiden jag fått för att då kolla trycket.
han tyckte att jag skulle ut och gå så det startade.
trodde inte jag skulle gå över tiden då jag är omföderska...

så...om man nu ska tro på allt detta och summera...:
i morgon är det den 25:te.
det betyder 6 dagar kvar av oktober.
det ska jag försöka klara...
och hoppas på att det händer ngt innan dess.
annars får jag ta ställning till hurvida jag ska åka in till bb varje dag och slänga mig skrikandes på golvet till någon gör något...
det får bli nästa veckas problem...

så...kvar är jag! kvar är Lilla...där inne!kvar är pinvärkarna...

men - någon lyssnade iaf! och jag ska försöka stå ut...bara lite till...

(och samtidigt, när man ÄR där inne, på plats...då blir man lite nervös...

och vill bara hem igen...det är så sjukt!!!;)...)


Kommentarer
Postat av: Katja

Har väntat hela dagen på inlägg. Om ni kommer på festen imorgon så kan jag ta med benvärmarna och det gör ni väl?

2008-10-24 @ 19:18:13
Postat av: Heidi

Håller tummarna att det sätter igång snart!Kram kram

2008-10-24 @ 19:50:35
URL: http://silvermoon.blogg.se/
Postat av: malinsmix.blogg.se

hoppas snart att bebis vill komma!!

2008-10-25 @ 11:56:45
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0