8 dagar kvar...

Nu är det sinnessjukt få dagar kvar!
Oavsett om hon kommer innan eller efter utsatt tid.
Det vanligaste (dock för förstföderskor) har jag läst är att man går över tiden, men att bebisen infinner sig inom 10 dagar efter utsatt tid...Jag kanske har lite bättre odds som omföderska?!?
Men, som sagt, oavsett när så är det ju inte lång tid kvar...
Typ max 2 veckor...

Men, fullmånen hade ingen inverkan på mig!
Inte mer än att jag sov bättre än vanligt vid just fullmåne...
Jag har sovit som en liten späd-gris!!!

Har fortfarande det där mörbultande, tryckande onda i ryggslutet och jättestarka sammandragningar.
Skulle lätt kunna förtas som att jag var och är i latensfasen.
Särskilt med tanke på förra förlossningen, då jag bara blev inlagd av en slump.
Hade inte ondare än så då jag var öppen 3-4 cm...
Känns i hela kroppen att det är nära.
Erik sa igår kväll: Snälla!!! Vänta lite...Jag är inte redo än!!!Vänta tills nästa vecka...
Han har verkligen riktat in sig på ett datum...

Svampen börjar nog ge med sig lite...och det är skönt!
Jag KAN ju inte föda annars...
Klådan på kroppen blir däremot bara värre...

Idag ska jag bli uppringd av Försäkringskassan för att diskutera vårdbidraget med en handläggare.
Sen ska jag vara hos barnmorskan kl 12.
Jag hoppas på fixerad bebis och ett svar på mina blodprov.
Kan man var så fräck!?!; )
Efteråt ska jag träffa Fia en snabbis.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0