5 dagar kvar...

Var enda dag jag ska skriva blogginlägg nu är jag tvungen att dubbelkolla.
På familjeliv.
På min graviditetskalender...Och kolla så det verkligen stämmer, att jag har 5 dagar kvar...
Du är på dag 275 av 280. (98,2%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 1 full dag (v39+1).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
[Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 22 okt 2008
Du har 5 dagar kvar till förlossning.

Jo...det ser ut att stämma!
Själv fattar jag inte alls hur det går ihop...
Fem dagar...5!
Det är mindre än 1 v. och det är sjukt!!!

Nu märker jag att folk börjar undra så där lite extra mkt...
Om ngt händer.
Än har jag inte fått tupp-juck pga det...

Igår frågade pappa en massa.
Han ville förvissa sig om att hon rörde sig som hon ska.
Att inget hänt...(!)
Det är väl klart menade jag.
Bara för att hon inte vill komma ut så betyder ju inte det att hon upphört att existera.
Fast nu kan det vara trixigt  att känna rörelser.
I alla fall på dagen...
På kvällarna är hon helvild, som vanligt!
Kanske för att hon ska hinna med att tajma in pappan som inte kommer att vara hemma förrän vid halv åtta om kvällarna, och på så vis passar det ju bra!

Idag ska jag träffa Jenny på stan.
Gå och glo och snacka skit.
Hon ska handla, jag ska sällskapa...

Erik är ledig idag och efter Isak slutat skolan så ska vi köra till Lund och lämna tillbaka filmer vi hyrde förra veckan.
Han skulle lämna dom igår, men glömde såklart...
Så, då får vi ju ta tillfället i akt och göra lite annat som också behöver göras.
Handla present till ett kalas som Isak ska på på söndag.
Tänkte köpa nya skor till Isak med.
Det är så blött och grisigt ute nu så han måste ha något rejält...
Ska också kika in om till farfar och nyopererad farmor på kaffe...

Och så var det helg igen...visst!
Och nästa vecka är det tänkt att vi ska få tillökning...







Kommentarer
Postat av: Linda med familj :)

Syrran fyller ju år den 22e så de ska bli spännande och se om dom får dela dag :)

Är inne och kollar flera gånger om dagen nu, jag håller verkligen tummen för att er lilla prinsessa kommer snart.

Målet är nära

2008-10-17 @ 11:45:31
URL: http://babymyz.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0