20 dagar kvar...

Fortfarande lugnt i magen!
Sååå himla skönt att slippa ha ont!
Om så bara för ett par dagar...
Hade nästan glömt hur det känns...att INTE ha ont!

Idag har jag haft fullt upp.
Har varit på BUP-möte.
Varit och klippt hund.
Hämtat hem Isak från skolan.
Fikat.
Hämtat hem hund från hundtrimmaren.






Sedan lämnat Isak hos sin pappa...och nu sitter jag här! Första lediga stunden på dagen känns det som.
Idag fyller min pappa, Isaks morfar och sambons svärfar 50 år.
Han firar på Irland så jag ringde och gratulerade!
Han undrade om bebis kommit än...
Nej, sa jag. Du ska få ha din dag i fred! ; )
Fast idag är ju dagen min mormor sedan gravidstarten förutspått att nedkomst ska ske.
känns inte som det.
Om det inte kommer som en blixt från en klar himmel, så klart...
I morgon gissar ju Erik på...

I kväll går vi på 2:a träffen på föräldrautbildningen!
Vi står för fikat och har köpt kanelbullar och kakor.
Erik frågade för en stund sen om jag tror att vi kommer dit fler ggr.
Jag har ju hela tiden sagt att jag tror att vi bara kommer att "hinna" gå 2 ggr innan lillan är här.
Nu känns det som att om hon inte kommer nästa v. så tror jag hon kommer mitt emellan de två
bf-datumen. Alltså, mellan den 22-27/10.
Skulle kunna tänka mig den 25:te...

Det känns iaf skumt nu när man planerar in saker. Att man vet med säkerhet att vissa möten man
ska gå på som i november, då har man bebis med sig...

Iaf så känner jag mig oerhört tillfreds i kroppen.
tror jag verkligen gått in för det här...med kropp och själ nu...
Och då tänker jag på förlossningen...

Kommentarer
Postat av: ninna

Min My som är 2.5 år hon föddes på sin farfars födelsedag :-D hon kom 8 dagar innan beräknat BF :-)

Så lillflickan kanske får dela födelsedag med sin morfar? :-)

2008-10-02 @ 16:19:59
URL: http://www.frureimers.blogspot.com
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0