2 dagar kvar...

Kunde vaknat bättre så här dan-före-dan...
Isak vaknar tidigt.
Vi har en deal.
Inga högljudda lekar innan kl 7.
I morse har han hållt låda sedan kl. 6.
Visst, det är kul att han leker!!!
Men...rimligt högt (läs tyst) och i rimlig tid...
Nu får vi hitta på nåt nytt igen för att få morgonarna att funka...
Låter just nu som om huset ska rasa...

Ja..Igår började vi ta i med hårdhandskarna!
Vräkningsbesked...
Gick i backar och blåst.
Färdknäppte...
Jag sov skitdåligt i natt, spänd på att ngt skulle hända.

Erik tror att det ger resultat först idag.
Och enligt Elins lilla kommentar så verkar det ju inte helt orimligt...
Ska kanske ge det idag innan jag börjar sura...
Men jag står fast vid vad jag sagt - nu har jag försökt och funkar inget så ger jag upp.
Då gör jag ingenting istället.

Funderade över helgen...
Är ju bjudna på 30-års-fest på lördag.
Egentligen skulle man väl bokat upp sig på massa roligheter ifall ingen Lilla dyker upp!?
Kankse bio fredag...
Eller nåt.
Känns som tiden blir lång annars. Och tråkig.

Denna veckan har jag absolut ingenting inbokat heller!
Skit-trist!!!
Idag ska jag köra Erik till jobbet och hämta honom i kväll.
Måste spara in pengar denna veckan.
Hans busskort kostar skitmycket och det får vänta till löning!
Så jag sa att jag kör honom.
I hopp om att bebis dyker upp också.
Så slipper jag...

Tänk, 20 oktober idag! 2 dagar kvar.
Till beräknad förlossning enligt biologins alla lagar...
Vid det här laget trodde jag redan hon skulle vara här.
Faktiskt!
Men...oavsett så bara försvinner dagarna nu!
Och innan månaden är slut räknar jag med att hon garanterat är här!
Och det är ju bara 11 dagar till dess.

Så - nu är det nära och snart - OAVSETT!

Kommentarer
Postat av: jenny

kör du honom till lund för att spara pengar? Jag hoppas de e i ystad han jobbar idag. Annars kan han ju lika gärna betala en vanlig bussbiljett de blir ju nästan billigare..

2008-10-20 @ 08:36:29
Postat av: Rosemarie

Hej Hanna!



Nu har Katja tipsat mig om din blogg (är så dåligt på allt som har med internet att göra), måste säga att den är mycket underhållande! Väntar med spänning på att er lilla ska komma, och härligt att höra att det är fler än jag som snurrar runt och är lite hormonstinna. Har ju liksom ingen i min närhet att relatera till! Lycka till, håller tummarna att lilla Inez skyndar på, kram Rosemarie (tillsammans med Katjas brorsa Kim, Bf (första gången använder demn förkortningen!)14 nov, så du vet vem jag är;)

2008-10-20 @ 11:17:35
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0