17 dagar kvar...

Igår var vi verkligen igång HELA dagen!
Men kul hade vi...

Isak sa att det var det häftigaste stället han varit på.
Vi tittade på uppstoppade djur, fiskar, nattdjur, exotiska djur,
allt från stenålders- till medeltida fynd etc. etc...
Efter detta fika och sedan vidare till nästa ställe där vi var ombord på en ubåt.
Var helt säker på att det skulle bli förlossning i natt.
Om ni undrar varför så föreställ er valfri höggravid kvinna i sina bästa år,
krypa genom hålen de har som gångar i ubåten som uppskattningsvis kan vara typ 1 m.
i diameter...T.o.m Isak var mäkta imponerad av mamman!
Det är en fröjd att gå på muséeum med ett överaktivt barn, by the way.
Jag som var orolig över hur vi skulle hinna...
När vi gjort det viktigaste hade det nog gått 40 minuter...

I morse vaknade vi upp till världens höststorm.
Erik skulle vara på jobbet kl 7 så det var upp i ottan för att agera taxi.
Mindre kul, men nödvändigt.
Jag och Isak handlade med oss bullar hem från ett bageri i stan
och nu har vi käkat frukost. Tänkte fixa provisorisk myshörna i vardagsrummet
och slänga mig där med honom. Kanske slumra till ett par timmar medan han kikar på barn-tv.
Verkar dock som han vill annat.
Uppifrån hans rum dunkar toner på hög nivå och dansande (läs dunsande) steg.
 ..."Ingen kickar fotboll som han...ZLATAN!Jag sa: ZLATAN!..."

Gud mig hjälpe!!!

Pappas 50-årskalas börjar kl. 14.00.
Det är väl dagens aktivitet.
Nu är de åter på plats, mina föräldrar, och det är med lätthet jag andas ut och inser att vi
klarade oss igenom vår "barnvakts-lösa" period utan förlossning...

Hör du det, Lilla - du kan komma nu!!!

Kommentarer
Postat av: jenny

nä lilla kan inte komma förrän efter måndag kväll... om jag ska va barnvakt..

2008-10-05 @ 12:41:56
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0