14 dagar kvar...med andra ord 2 v.!

Förresten...vill inleda med att säga att det var kul att öppna upp sin egen blogg idag!
Så många som läst...Så många som kommenterat!
Vad lite som gör en glad...egentligen!!!


Idag är det alltså 2 v. kvar till beräknad förlossning.
OJ!!!Och hjälp!?
Idag är det även den 8 oktober, vilket innebär att dagen är kommen då jag förutspått att jag ska föda enligt min magkänsla.
Finns dock inget som tyder på det.
Skulle möjligtvis vara att jag är kass i magen, men det skulle mycket mer troligt kunna bero på den penicillin-kur jag avslutar i morgon.
Samma penicillin-kur som än en gång givit mig den äran att husera svamp mellan benen!!!*morr*
Det kliar så sjukt mycket och jag hatar det!!!

Jag har nu även fått så sjukt ont i fogen framtill, det jag brukar kalla f*tt-benet.
I natt har det gjort så ont att det besvärat min sömn.
Känns som någon stuckit in en kniv på högra sidan i just det benet och varenda gång jag vridit eller vänt mig så gör det så sjukt ont så det finns inte!!! Att det till på köpet kliar infernaliskt mycket lite längre ner i samma område gör en ju inte mindre tokig!

Angående packning av bb-väskan...Varför köper man ätbara saker att ha med till en förlossning???
Jag köpte ett 5-pack choklad i förrgår.
Tänkte försöka glömma bort det...
Igår gick jag och var så sjukt sugen på just det...CHOKLAD!
Slutade med att jag packade upp 3 st.
Åt 2 och gav ett till sambon...
Varför försöker jag ens???
Nu vet jag att de andra kommer att försvinna idag...
Med största sannolikhet.

Dagens aktivitet är barnmorske-besök.
Ska passa på att returnera ett paket med stövlar som var fula.
Det är väl även lämpligt att bota svampen...

Eventuellt kikar vi på en lägenhet ikväll..
Isak åker till sin pappa i eftermiddag...
Och just det, jag har ju bestämt att vi skulle käka pizza idag!!! : )



          Godaste pizzan - Pescatore...med tonfisk och extra lök!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

åhh stackare som fått den där hemska svampen, det är det värsta jag vet! Hoppas att magkänslan är rätt och dagen är nära nu, förresten jag har för ig att det brukar vara ganska lungt innan förslossningen drar igång, visst har du haft några lunga dagar nu?! Kram!

2008-10-08 @ 10:01:41
Postat av: catta

svamp, jahaa de vet ja . hihih jobbigt.

glöm ej en ledig lös skön tröja att ha med efter förlossninngen , man vill ju inte ha tajt då presic.. de glömde ja ..¨

samt sköna byxor och ett par tofflor..



pööös.. åååå spännande, ser fram emot att se den lilla på kort...

2008-10-08 @ 10:52:21
URL: http://http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: malin

Hur känner du dig nu?



Jag vill att bebis skall komma snart.. men är orolig över förlossningen om han är storlek större.



2008-10-08 @ 11:32:33
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: jenny

enligt beräknan har du 2 veckor kvar... kul om du har 4 veckor kvar... ;-)

2008-10-08 @ 11:41:55
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0