1 vecka kvar!

igår kväll timmar av regelbundna värkar.
var tionde minut, på ett ungefär.
gjorde RIKTIGT ont!
molande och tryckande mensont i ryggslutet.
starka sammandragningar som vissa kändes som jättemagknip.
i samband med sammandragningarna brännande smärta i ryggslutet...
där emellan malande, molande och tryckande igen.
vände och vred mig.
fick panik och sa till erik att jag inte har en aning om hur det är att föda.
minns inget!!!
är det så här det ska kännas???

vi gick och lade oss igår då det blev för outhärdligt. vi tänkte ju att efter så många timmar och med den regelbundheten var det bäst att få lite vila och ev. lite sömn innan det smällde till ordentligt.
hann tänka att: fan, detta kommer jag nog inte att kunna somna på...
men...det gjorde jag... så småningom!

MEN!
i natt när jag var på toa kom slemproppen!
och då snackar vi slempropp!!!
det jag haft innan måste varit ovanligt slajmiga flytningar, för detta gick verkligen, verkligen inte att ta miste på vad det var.
som en stor, tjock gulaktig snorloska med rosa/röda blodstrimmor i.
den lade sig perfekt på toakanten för åskådning!
sjukt äcklig, i storlek som en femkrona...
MEN...det HÄNDER iaf nåt!!!

nu kan det ju fortfarande dröja.
hoppas dock inte lika länge som med storebror.
han kom exakt 2 v. efter slempropp.
då hade jag dock ingen teckenblödning först.
har läst att och vill hoppas på att det går fortare om man får den där blödningen.
det brukar hända ngt inom det snaraste då.
annars hoppas vi på att Lilla ärvt sin pappas punktlighet och kikar ut exakt 1 v. efter detta.
och det vore ju i samband med beräknad förlossning!
som just idag är om exakt 1 vecka!!!

Kommentarer
Postat av: Linda med familj :)

Åhh vad spännande det är nu. Håller tummen för att den lilla kommer ut snart så att vi an få se underverket :)

2008-10-15 @ 09:48:54
URL: http://babymyz.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0