Om att inte vilja sova...och därav filosofisk diskussion

Jobbade kväll igår...

Ville helst ha hem son eftersom de skulle på lång utflykt med skolan idag.
Tyckte han skulle må bäst av att komma hem, landa och sen sova gott i egen säng...

Han ringde mig ett par ggr.
Sista gången var han sååå trött att han bara sluddrade...övertrött!

För att inte sova gav han sig in i följande filosofiska diskussion:

son: mamma!?
mamman (jag): mmm...
son: när ska du hämta mig i morgon???
mamman: ja...ni skulle ju vara tillbaka först 4...så det blir väl då...
son: kan inte erik (plastpappa)hämta mig???
mamman: nej.,..han hämtar ju ALDRIG dig! han är ju inte hemma förrän halv 8!!!
son: men han kan väl hämta mig då?!
mamman: NEEEEEEEEEEJ...det gååår ju inte! fritids STÄNGER halv 7...det VET du!!!gå och lägg dig nu!
son: men mamma...vad gör  mammorna som jobbar till kvart över 7 då???
mamman: det behöver inte du tänka på NU!!!dom lämnar väl barnen till farmor eller mormor kanske...
son: men, om inte deras farmor eller mormor kan då???
mamman: *fniss*...GODNATT, sa jag!!! vi ses i morgon...jag hämtar dig FYRA!!!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0