Sötaste sängen...som nästan gjorde mig körkortslös, fattig och överkörd!

Igår hämtade vi hem sötaste lilla sängen! Hittad på Blocket.se.

Denna sängen skulle hämtas i storstaden. Hatar storstaden! Älskar sängen...
Så, sängen skulle hem. Punkt slut...

Jag höll på att bli överkörd vid filbyten.
Kunde blivit av med körkortet hela tre ggr under loppet av få minuter.
Here´s the story:

Incident 1: körde in på ej-inkörningsbar-gata
Incident 2: körde mot rött
Incident 3: körde över spärrlinje

Som om inte detta vore nog...När vi som bäst kommer kånkande på sängen och är ett par meter från bilen vi var tvugna att parkera flertalet kvarter från där  vi hämtade liten söt säng, ser vi hur en man lappar bilen..."Fuck!!!" ,hinner jag tänka...innan p-mannen frågar: "Öhhh...är det din bil???" till min sambo..."Nej!", gastar jag, "det är MIN!!!" (Varför måste det alltid antas att det är mannens bil och mannen som kör???Blir så irriterad...I vår familj är det faktiskt precis tvärtom med alla könsnormer...)"Men, då tar jag lappen igen", säger p-mannen. "Det är ju tillåtet att stanna för att lasta..."
"Aha, det var en sååån skylt" ,tänkte jag, och minns genast en cirkelformad röd och blå skylt. (Hur f*n fick jag körkort???)...Andas ut...och tackar fint förstås. Vad p-mannen inte visste var att det kanske inte var  tillåtet att lasta nåt man hämtat för 15 min. sedan och flera kvarter bort...

Någonstans långt inne i mitt kvinnosinne hör jag dessutom en svag röst:
"Hmmm...och vem var det som ville bli polis, sa hon???"
*hehehe* (häxskratt)

I alla fall blev sängen vår, för 500 pix!
Den är nymålad... och alldeles, alldeles underbar!!!


Kommentarer
Postat av: Jean

hahaha....

2008-05-29 @ 17:35:26
Postat av: plantan

illa illa men såå söt säng :)

2008-05-30 @ 06:34:41
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0