Jag fixar till mig ALLT jag kan...och åker till IKEA!!!(?)

Gårdagen förgylldes (!) med ett besök på IKEA. Dumt, då pengarna lyste med sin frånvaro i plånboken...Vi lyckades dock skrapa ihop våra sista hundringar och köpte lite skräp.

Det som slår mig på IKEA är stilen. På MÄNNISKORNA! Visst, detta fenomen kan man hitta även på stan, på ICA och andra väl valda ställen. Stilen är oavsett jäkligt uppklädd. På konstigaste tid och plats.Man drar på sig värsta sminket, värsta kortaste kjolen, värsta senaste plagget och värsta stiletterna och sen....tar man en tur till IKEA!?!

Visst, jag fattar om ni är ute efter att ragga (eller tja, nja....de  flesta förbipasserande brukar komma i par tycker jag...ibland, inte allt för sällan med tillhörande barn)Visst, jag fattar om ni är ute efter uppmärksamhet...Men varför, varför, varför på IKEA??? Det fattar jag inte...

Är det fel på mig?! Som stör mig?!? Börjar jag bli...gammal???Bitter???

Jag kan mycket väl tänka mig att se ut sådär en lördagkväll, på väg ut. På IKEA igår drog jag på mig minimalt med smink, ett par mamma-snickarbyxor, en svart polo...och toppade med örhängen. Det var det hela...För jag skulle ju trots allt titta på möbler...Och dylikt. Inte mannekänga. Det gör jag nån annanstans, nån annan gång...

Kommentarer
Postat av: jenny

ha ha ha de e sant.. så e de ju faktiskt.. har jag aldrig tänkt på att de e så förrän nu... o ja varför går man klädd så?? Själv brukar jag ju oxå typ ha träningsbyxor o en munktröja... hahaha..

2008-03-24 @ 09:40:57
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0