Idag kände jag den - kärleken!

Idag kände jag för första gången, PÅ RIKTIGT, endast och fullständigt - babylyckan! Kärleken till det lilla livet.

Isak var och klippte sig i eftermiddags. Frisören är en kompis till mig och hennes lilla är drygt 4 månader gammal. Hennes sambo var sen från jobbet, så hon hade sötnosen med sig till salongen. Hon sa att hon tänkte att det var lungt eftersom det var vi. Och jag kunde få passa, hålla och gosa!

Och hon hade blivit sååå stor...Och herregud, så go´! Det var då den fullkomligt sköljde över mig - kärleken! Och jag blir tårögd bara jag tänker på känslan. Hur KUNDE jag tro att det skulle bli svårt?!? Svårt att älska TVÅ?!? Jag är så fylld av kärlek, babylycka och framför allt - LÄNGTAN!!! Gud, detta kommer att bli himmelskt!...Eller, nåväl, nästintill iaf...; ) Men idag är det en SÅN dag...och det känns skönt att känna så!image20

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag har tänkt lika dant som dig.. kan man älska någon annan lika mycket eller till o med mer.. jag älskar viktor sjuuuukt mycket att de nästan gör ont i mig.. Då tänker jag många gånger att kan jag älska mitt eget barn mer än vad jag älskar viktor.. finns de verkligen så mycket kärlek inom en??? Men de finns de tydligen...

2008-03-18 @ 08:39:59
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0