Ett skilsmässobarn slutar aldrig drömma...

Det slår mig ofta! Oftare nu än innan...Vet inte om det beror på ökat ordförråd hos den mindre eller ökad förståeelse från mig!?

Hela sonens situation är just nu bara jobbig. Det är otrivsel i nya skolan.Han tycker det är jättejobbigt att åka till pappa på avsatta tider...Det är många tankar kring alla dom vi flyttat från. Visserligen bara ett par mil i praktiken, men i hjärtat oändligt mycket längre...Det är många känslor kring att få ett syskon.

Många frågeställningar, tankar, känslor är för en förälder hjärtskärande. Som när sonen blir halvt hysterisk inför sin "pappa-helg". Han brister ut i gråt och säger att han bara vill sova över en natt, för han vet att han kommer att sakna mig sååå...Det skär...i bröstet! Jag vill ju tillbringa varje ledig stund med honom, jag vill ju inte heller att han ska iväg...Men vad gör man?! Särskilt som man vet att både man själv och sambon jobbar så det finns liksom inte en chans i h... att man kan lösa det. Det....det skär i bröstet!

När sonen strular och vantrivs i skolan och man frågar VARFÖR, får svaret att det är för han inte känner att han har så många kompisar...då...då skär det också i bröstet...

Vi pratade för ett litet tag sedan om hur det skulle bli när vi fick bebisen...Jo, kul, tycker sonen...MEN när han uttryckte, klart och tydligt, att han kommer att bli avundsjuk för att bebisen kommer att kalla sambon för pappa och förstod det faktum att det lilla livet kommer att leva ihop med sin mamma OCH pappa...och inte han...då....då skär det i bröstet...

När vi en morgon pratar om vad han drömt och han redovisar över att vi i drömmen bor här, i vårt hus, han och jag och PAPPA...då...då skär det i bröstet. För tänk att JAG tänkt att han tycker det är NATURLIGT! Att han inte MINNS något annat, eftersom vi separerade då han var 1 år...Att jag aldrig TÄNKT att det är hans dröm...
Då slår det mig - att ett skilsmässobarn aldrig slutar drömma! Drömma om att det ska vara "mamma, pappa och barn".HANS egen MAMMA...och PAPPA. Så som det var tänkt...fast det aldrig blev så. Och det skär om möjligt ännu mer i ett modershjärta!
                                                     image40     


                                                         (bild från www.ikea.com/.../mamma_pappa_279x279.gif)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0