Barnklädes-party...

Igår var jag på kompis systers klädesparty. Barnkläder av känt märke såldes.

Det är skumt det där...med sådana där tillställningar. En hög 30-35-taggare. Grådaskigt klädda...Makalöst om en sticker ut från mängden.Någon har bebis med, någon ammar kanske, någon tittar frenetiskt på klockan för att få återgå till LIVET - mannen - barnen...Glöm det där med att "det-kan-vara-skönt-att-komma-ifrån-ett-litet-tag-en-helt-vanlig-onsdagkväll-och-skita-i-allt". Nej gud nej, hemska moder att tänka så!

Ämnen som oftast behandlas är hus. När och var någon köpt tomt. När huset är klart. När man flyttar in. Och givetvis - hur många helkaklade badrum som finnes! Dessutom uppstår någon slags inbördes tävlan om vem som har nyast, dyrast och, såklart - flest helkaklade badrum.
Intressant det där..HÖGST intressant.Har man något annat att yttra, av mindre "mogen" (!?) karaktär så tittar många ögonpar på en med mord i blicken. Jag och min kompis, som säkerligen var de enda under 30, råkade väl skoja till det ett par gånger, prata om , gud förbjude, - annat...då inträffade det tidigare nämnda...

Själv tyckte jag det var toppen att bara komma hemifrån lite, förundras över denna grå massa samt förtära kladdkaka! Givetvis köpte jag även ett par klädesplagg..
                                                     
                                               
                    

Kommentarer
Postat av: Jenny

Heeeeeeeeeeeeeeeeeej... Min första kommentar till dig.. Kul med ny blogg... Va de så igår på partyt att vi fick mordiska blickar??? vad pratade vi om då????? Glömt... antar att du kommenterar tillbaka här inne... Om du nu gör de vill säga....
ha de bäst massor av kramar

2008-03-06 @ 21:35:40
Postat av: Hanna

haha! jaaaa!!! så är det ju! inget ont mot någon, men vi var ju ganska outstanding! tycker bara det är ett tacksamt ämne att skriva om...jag förklarar vidare när vi pratas...;) kul att du hittat hit! kram, kram

2008-03-07 @ 07:27:05
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0