Oron tillfälligt (!?) bortblåst!

Idag hade jag tid hos barnmorskan. Ett "oros-besök"...

Blivande storebror var med, då blivande pappan tyvärr inte kunde.
Vi pratade om min oro och om min GBS.

Till slut var stunden kommen för att äntligen få slänga sig upp på britsen
och blotta magen. Vi skulle lyssna efter hjärtljud, för att försöka stilla min oro...

Och gud, vad härligt det var!!!
Där var dom! Starka och fina.
Ett litet hjärta som pickade och tickade i lugn, jämn takt...
Den ljuvaste musik!!!
Lilla, fina, älskade bebisen!!!

Nu kan jag andas ut...Åtminstone tillfälligt. Och åtminstone 4 v. framöver...Sen är det dags för ultraljud.

Lilla du därinne

Lilla du därinne
Jag undrar så vem du är
Att jag vet så lite om dig
Fast du redan är här

Är det dina tår jag känner
Är det ditt hjärta jag hör slå
Är det sant att du har ögon och naglar
Och en mage att pussa på?
Jag vet så lite om dig
Fast du redan är här
Men jag älskar dig som tokig
Vem du än är!!!





Kommentarer
Postat av: Linda och Prinsessan

Jodå bilder kommer upp sen :)

2008-04-18 @ 23:34:00
URL: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: plantan

vilken skön tröst, längtar tills en annan får höra det där tåget tuffa ;)

2008-04-19 @ 14:37:42
Postat av: jenny

gud vad jag längtar till de e min tur...

2008-04-19 @ 16:18:48
Postat av: Hanna

*ler*
ja...det är verkligen nåt alldeles särskilt! :)
håller tummarna för er båda...och hoppas att det inte dröjer ALLT för länge...;)

2008-04-19 @ 20:36:32
Postat av: elin

åhh, vad underbart! Jag ska på måndag, jag hoppas att min bm vill kolla hjärtljuden. Frågade du om hon kunde göra det?För visst brukar man börja med hjärtljuden runt v 20?

2008-04-19 @ 21:57:59
Postat av: Hanna

ja, elin, jag frågade. för jag var orolig...man lyssnar egentligen inte så tidigt för det KAN vara svårt att höra och då blir folk bara mer oroliga. men man SKA kunna höra efter v. 12. jag var i v. 14 (13+1).lycka till!!!

2008-04-20 @ 09:22:39
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0