Dagen med stort D...

Idag var dagen kommen, timman slagen. Idag var första besöket på BUP.
Första dagen på den korta tid som förhoppningsvis ska ge oss svar & hjälp...

Allt var noga planerat...
Så, vi gick lite tidigare från skolan.
Vi varvade ner med saga på sängen.
Fikade.
Satte på oss rena kläder...

Allt gick över förväntan bra! Trots strul med för få lediga parkeringsplatser...
Borde jag anat oråd?!?

Väl inne möts vi av en receptionist som tar emot oss, säger "jaså, är det NI!"...
"Vi har försökt nå er..."
Åh, nej! Gud, nej!!!

Psykologen som skulle hålla i trådarna hade "akut" behövt fara iväg på något.
Vi som väntat på denna dagen och räknat ner dagarna i drygt 3 veckor...
Hur ska jag beskriva det???
Hon kunde lika gärna gett mig en rejäl och rak höger, för så kändes det.
Nedtryckt i skorna...Uppgivenhet och förtvivlan lyste i mina ögon...
Jag fick anstränga  mig för att inte bara brista i gråt, som en blöt fläck i deras korridor...

Fan, varför måste folk som har VIKTIGA jobb med VIKTIGA uppgifter bli "akut ivägfarande"?!?
Det  får de ju bara inte!!! Det går ju bara inte!!!

I eftermiddag blir det kulspel i trädgården istället...

Kommentarer
Postat av: Amalia

seriöst? jag hade blivit heligt förbannad!

2008-04-07 @ 17:31:58
URL: http://visingelforaldrar.blogg.se
Postat av: Hanna

JA!!! jätteseriöst!!!:(
jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta...
skrika eller bara gå...
man "messar" inte med en havande kvinna! ;)

2008-04-07 @ 18:59:50
Postat av: Katja

Använder du inte din mobil längre?!?

2008-04-07 @ 22:14:19
Postat av: Hanna

sällan...den e död för tillfället...ringde dig igår på din, dock.

2008-04-08 @ 07:17:44
Postat av: mammilon

Helt sjukt.man behandlar inte barn och föräldrar så.Jag hade blivit riktigt "tossig".Hoppas ni fick en ny tid snart.

2008-04-08 @ 12:40:48
Postat av: Hanna

hej mammilon! på fredag är nästa tid och jag hoppas VERKLIGEN
psykologen är åter då...

2008-04-08 @ 14:57:43
Postat av: Katja

Är det du som ringt idag med dolt nummer?
Jag är i T-borg hela dagen och jobbar, är hemma efter 8.

2008-04-08 @ 16:50:21
Postat av: Hanna

yes, dear! jag ringde dig innan idag...då vet jag. kan försöka nå dig sen.

2008-04-08 @ 18:32:59
Postat av: Sofia

Hej gumman! Hoppas allt gick bra idag! Vi hörs imorgon! Kram

2008-04-08 @ 22:18:05
Postat av: plantan

aha nu ser jag hade ju skrivit o frågat i din gb.. fasiken vad trist när man e så laddad och har väntat. Trist att det händer akuta saker.. hoppas det blir av nu på fredag. *håller tummarna`*

2008-04-09 @ 14:21:00
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0